Gezond taart bakken

Gezonde taarten bakken

We willen graag aan ons lichaam werken, maar tegelijkertijd willen we zo nu en dan ook even lekker kunnen genieten en niet te druk maken om wat lekkers te eten. Dat moet natuurlijk kunnen. De kunst is om gezond eten te maken dat tegelijkertijd lekker smaakt. Taart eten terwijl dit ook gezond moet zijn? Dan kan prima, maar maak wel de juiste taarten. We geven je alvast een aantal tips.

Je hoeft nog niet eens exacte recepten te hebben voor deze taarten, maar gewoon een beetje gezond verstand. Denk er zelf verstandig over na wat wel of niet gezond is en geniet van het bakken. Hieronder alvast wat inspiratie, tips en voorbeelden.

Gebruik de juiste ingrediënten

De kunst is om de juiste ingrediënten te kiezen en hier slim mee om te gaan. Zo zijn er tal van taarten te maken waar je fruit mee kunt combineren. Maak een aardbeien kwarktaart of doe bosbessen of andere bessen bovenop de taart om het extra gezond te maken.

Natuurlijk wordt een taart die vol met suiker zit niet plotseling gezond wanneer je er bessen bovenop gooit, maar ook de bodem van de taart is gezond mee om te gaan. Deze kun je bijvoorbeeld maken van zoete aardappel. Met de juiste gerecht en doseringen heb je een zoete taart met zoete aardappel, maar dan op een gezonde manier.

Ook eten we vast allemaal wel regelmatig een appeltaart. In een appeltaart zitten gezonde ingrediënten, maar door de hoeveelheid suiker wordt deze al vaak ongezond. Maak je de appeltaart zelf? Voeg dan juist net wat meer appel toe en juist wat minder suiker. Kaneel kan hier ook goed bij worden gecombineerd.

Voorbeelden van gezonde taarten

Hieronder alvast een paar voorbeelden, maar van deze voorbeelden zijn er online nog veel meer te vinden.

  • Combineer met noten, rozijnen en meer: Noten zijn ontzettend gezond en bieden veel gezondheidsvoordelen. Ze zijn ook uitstekend te combineren met met taarten, waaronder de hiervoor genoemde chocoladetaart. Je kunt ook een overheerlijke notentaart bakken.
  • Een aardbeien kwarktaart: Gezonde kwark dat lekker op smaak wordt gebracht door heerlijke aardbeien. En kwark en aardbeien zijn beide ontzettend gezond en helpen zelfs bij de lijn!
  • Een zelfgemaakte chocoladetaart: Cacao is ontzettend gezond en het heeft een zeer hoge dosering aan antioxidanten. Kortom, maak je eigen chocoladetaart, maar probeer de extra toegevoegde suikers zo laag mogelijk te houden. Chocoladetaarten zijn te combineren met veel verschillende dingen, waaronder diverse soorten fruit, noten en meer.

Post Author: Frederieke

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *