belegde broodjes

Gezonde belegde broodjes: tips en inspiratie

Eén van de valkuilen bij mensen die een broodje bestellen, is dat er vaak ontzettend veel beleg op wordt gedaan. Een broodje gezond bijvoorbeeld, lijkt natuurlijk erg gezond, maar niets is minder waar. Je kunt je namelijk voorstellen, dat een broodje met ham, kaas, ei en ook nog een dressing een stuk meer calorieën bevat, dan wanneer je enkel en alleen een broodjes belegd met één van deze dingen. Een belegd broodje hoeft dus niet altijd per definitie ongezond te zijn. Het ligt er namelijk maar net aan of je kiest voor mager beleg of dat je het liefst zoveel mogelijk hebt. Om je een idee te geven hoe jij een gezond broodje kunt maken, hebben we een aantal tips voor je.

Kies voor mager beleg

Of je nu zelf broodjes maakt of kiest voor broodjes in Ridderkerk laten bezorgen, in beide gevallen bepaal je natuurlijk helemaal zelf welk beleg jij graag op je broodjes wilt hebben. Zowel thuis, als tijdens het bestellen kun je kiezen voor verschillende soorten beleg. Om ervoor te zorgen dat jij een belegd broodje krijgt, die gezond is, doe je er goed aan om te beginnen met het vermijden van een dressing. Uiteraard mag er heus wel een beetje op, maar niet teveel. Een andere manier om een mager broodje te eten, is door te kiezen voor een volkoren broodje. Dit zorgt er namelijk voor dat je sneller vol bent en ook zijn de vezels die in bruin brood zitten gezonder, dan wanneer je kiest voor een wit broodje.

Maak je eigen beleg

Mager beleg is natuurlijk één, maar wist jij dat je natuurlijk ook gewoon je eigen beleg kunt maken? Zo is het bijvoorbeeld heel gemakkelijk om een heerlijk eiersalade te maken. Wat je dan namelijk kunt doen, is de mayonaise vervangen door een magere variant of op geheel eigen wijze maken. Zo weet je exact wat voor ingrediënten er  worden gebruikt en hoef je dus niet bang te zijn dat je ongezond eet. Een broodje bezorgen kan natuurlijk wel, alleen de beleg verzorg je dan zelf.

Post Author: Frederieke

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.